Dag 3: De eerste ijsbeer is gespot !!!! - Reisverslag uit Longyearbyen, Spitsbergen van Bart en Chantal - WaarBenJij.nu Dag 3: De eerste ijsbeer is gespot !!!! - Reisverslag uit Longyearbyen, Spitsbergen van Bart en Chantal - WaarBenJij.nu

Dag 3: De eerste ijsbeer is gespot !!!!

Door: spotdeijsbeer

Blijf op de hoogte en volg Bart en Chantal

11 Juli 2011 | Spitsbergen, Longyearbyen

De eerste nacht was erg wennen aanboord, dit kwam vooral door het heen en weer geschud van de boot en zeker als je nog niet eerder op een boot hebt geslapen is dit erg wennen. Vanmorgen om 08:00 uur kregen wij ontbijt (lopend buffet) en direct daarna waren er 2 verplichte meetings. De eerste ging over de veiligheid aan boord van een Zodiac en de tweede ging over de dieren aan land en wat je wel en niet mag doen. (altijd goed luisteren naar de expeditieleider)

rond 13:00 uur vaarden we door de Smeerenburgfjorden en in deze fjorden hebben wij onze eerste echte levende ijsbeer gezien! Hij zat eerst tussen de rotsen in de sneeuw iets te eten en later ging hij een stukje zwemmen. We hebben geprobeerd hier zo mooi mogelijke foto`s van de maken! (En volgens mij is dit redelijk gelukt) Daarna zijn we uit de Smeerenburgfjorden terug gevaren om zo weer verder te kunnen met de reis. We hopen nog meer ijsberen tegen te komen (het liefst nog iets dichterbij)

Later op de middag hebben we ook onze eerste zodiac cruise gemaakt langs de fjorden van HolmiaBukta, een ontzettend mooie locatie! Hier hebben we ook een skelet gezien van een walvis (dit is een zeer indrukwekkend gezicht) We konden daarnaast mooie foto`s maken van de gletsjers en bergen vol met sneeuw. (10 personen per zodiac)

Na de Cruise was het tijd om te eten en opnieuw konden we genieten van een heerlijk 4 gangen menu. Tijdens het toetje werd er omgeroepen dat er ijsschoten waren en een ijsbeer. De ijsbeer konden wij in eerste instantie niet vinden, maar deze bleek zich liggend te bedekken net onder de rotsen in de sneeuw (dit was een moeder met een kindje) dit was onze 2 ijsbeer op 1 dag, alhoewel deze wel iets verder weg was dan de eerste, konden we het met een telescoop goed zien. Hierna hebben we nog even gezellig nagepraat in de bar van het schip voordat we gingen slapen.

• 11 Juli 2011 - 11:34

Mama:

fijn om iets te horen van jullie.
    super jullie hebben de eerste echte ijsbeer gezien
    en weer veel mooie dingen van de omgeving gezien.
    geniet samen van je reis en hoop dat je nog veel leuke dingen beleefd.
    kijk al uit naar jullie volgende berichtje .

• 12 Juli 2011 - 09:45

Ineke:

Gefeliciteerd met het spotten van de ijsbeer. Is die net zo wit als onze poes in de sneeuw?
    (de poes in ieder geval niet). Groetjes.

• 13 Juli 2011 - 16:41

Ton :

Wat dacht je er van als je ooit in het huwelijksbootje stapt dat is nog veel meer wennen.